برای شرکتت فاکتور رسمی میخوای موردی نداره ما اونا برات صادر میکنیم
شهرستانی و میخوای کالات زود برسه دستت سریعترین ارسال را با ما تجربه کنید
کالای مورد نظرت در سایت نیست به قسمت کالا های درخواستی برو

علت گرم نشدن غذا در ماکروفر چیست؟

ماکروفر ها و مایکروویو ها دو نوع دستگاه هستند که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. این دستگاه ها از دسته مهم ترین لوازم خانگی امروزه هستند که در گرم کردن یا پختن غذا های مختلف به ما کمک می کنند. امروزه بسیاری از افراد از این دستگاه ها استفاده می کنند تا غذا های مختلف در خانه خود بپزند یا گرم کنند و بخورند.

بسیاری از افراد نیز این دو دستگاه را یکی می شمارند و فکر می کنند که این دو دستگاه یکی هستند. در واقع ماکروفر ها دستگاه هایی هستند که از آنها برای پختن غذا های مختلف استفاده می شود و مایکروویو ها فقط برای گرم کردن غذا هستند. اما امروزه همه این دستگاه ها را با نام ماکروفر صدا می کنند.

یکی از انواع مشکلاتی که برای ماکروفر ها و مایکروویو ها رخ می دهد این است که وقتی غذا را در آنها می گذاریم غذا گرم نمی شود. یعنی دستگاه نمی تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. در ادامه این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک تلاش داریم تا شما را به طور کامل با همه علت های گرم نشدن غذا در ماکروفر و نکات مهم برای تعمیر ماکروفر آشنا کنیم.

گرم نشدن غذا در ماکروفر
همانطور که گفته شد، ماکروفر محصولی است که از آن برای پختن غذا استفاده می کنند، نه برای گرم کردن غذا. اما بسیاری از افراد دستگاه خانه خود را چه ماکروفر، چه مایکروویو و چه سولاردم باشد ماکروفر صدا می زنند و از آن برای گرم کردن غذا نیز استفاده می کنند. اما یکی از مشکلات متداولی که برای ماکروفر ها پیش می آید این است که به علل خاصی دیگر نمی تواند غذا را گرم کند. در ادامه این مقاله تلاش داریم تا شما را با 6 دلیل اصلی این مشکل آشنا کنیم.

خرابی لامپ مگنترون:
یکی از مهم ترین و متداول ترین مشکلاتی که برای ماکروفر ها پیش می آید و باعث می شود که ماکروفر دیگر غذا را گرم نکند، بروز مشکل برای لامپ مگنترون است. این لامپ در واقع همان لامپی است که در ماکروفر روشن می شود که تاثیر بسیاری در گرم کردن غذا دارد. این لامپ ممکن است به دلایل زیر خراب شود.

اشکال در برد الکترونیکی:
برد الکترونیکی در دستگاه های مختلف، عملکرد CPU برای کامپیوتر و مغز برای انسان را دارد. در واقع این برد های الکترونیکی هستند که دستور انجام کار های خاص را می دهند. کوچک ترین اشکالی در این برد ها باعث می شود که دستگاه به طور عادی کار نکند غذا را گرم نکند. خرابی برد از انواع خرابی است که تعمیر سنگین و پیچیده ای نیاز دارد.


خرابی ترانس های ولتاژ:
لامپ مگنترون برای کار کردن در ماکروفر به 2000 ولت برق نیاز دارد تا بتواند غذا را به خوبی گرم کند و امواج الکترومغناطیسی لازم را ایجاد کند. اما برق شهری همانطور که همه می دانید، 220 ولت است. در دستگاه هایی که تفاوت این چنینی بین نیازشان با برق شهری وجود دارد، به قطعه ای به نام ترانس نیاز دارند.

ترانس قطعه ایست که برق 220 ولت را برای دستگاه به 2000 ولتاژ می رساند تا ماکروفر بتواند کار خودش را انجام دهد. هر مشکلی که برای این قطعه پیش بیاید لامپ مگنترون روشن نمی شود و ماکروفر در گرم کردن غذای شما به مشکل برمی خورد.

اشکال در فیوز حرارتی:
خرابی فن خنک کننده مگنترون
خرابی ترانس های ولتاژ
جرقه زدن به علت وجود فلز در ماکروفر
اشکال در صفحه میکا
لامپ مگنترون ممکن است به دلایلی که در بالا گفته شد، خراب شود و این مشکل یکی از مهم ترین و متداول ترین علت های گرم نشدن غذا در ماکروفر می باشد.

مشکل های مختلف دیود ها:
دیود ها از دسته مهمترین قطعاتی هستند که به ترانس ها در زمینه بالا بردن ولتاژ کمک می کنند. اگر برای دیود ها مشکلی پیش بیاید، ترانس نیز نمی تواند به خوبی کار کند و ماکروفر غذا را گرم نمی کند. برای بررسی دیود ها نیز می توانید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

کشیدن دستگاه از برق (بسیار مهم)
دشارژ کردن خازن
جدا کردن دیود از مدار
فعال کردن بیزر مولتی متر و قراردادن آن روی دو پایه دیود
در صورتی که بوق بزند، یعنی اشکال از دیود است و دیود دستگاه باید تعمیر یا تعویض شود.
خازن خراب ماکروفر
خرابی خازن نیز یکی دیگر از دلایل و علل مهم گرم نشدن غذا در ماکروفر است. خازن در مدار وظیفه تبدیل جریان متناوب برق به جریان مستقیم را دارد. اگر خازن نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد، ترانس ها که به برق مستقیم نیاز دارند نمی توانند کار کنند و کل زنجیره به هم میریزد.

مشکل در میکروسوئیچ درب ماکروفر
یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه شما رخ دهد که دستگاه توانایی گرم کردن غذای شما را نداشته باشد، این است که میکروسوییچ های درب دستگاه دچار مشکل شوند. اگر این میکروسوئیچ ها خراب باشند، برد دستگاه تصور میکند که درب ماکروفر بسته نشده است و به دلیل مسائل امنیتی، اصلا عملیات گرم کردن غذا را شروع نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *