برای شرکتت فاکتور رسمی میخوای موردی نداره ما اونا برات صادر میکنیم
شهرستانی و میخوای کالات زود برسه دستت سریعترین ارسال را با ما تجربه کنید
کالای مورد نظرت در سایت نیست به قسمت کالا های درخواستی برو

علت برفک زدن یخچال و روش های رفع آن

احتمالاً برای شما پیش‌آمده است که شاهد یخ‌زدن و برفک زدن یخچال و فریزر خود باشید. این مشکل می‌تواند برای تمام سبزی‌ها، گوشت‌ها، میوه و خوراکی‌های داخل یخچال و فریزر شما رخ دهد. این‌گونه مشکلات علت‌های مختلفی دارد. در یخچال بدون برفک یا نوفراست (Nofrost) برفکی داخل یخچال دیده نمی‌شود. اما در مواقعی در داخل این‌گونه یخچال‌ها برفک به وجود می‌آید.

در این یخچال‌ها، کویل اواپراتور یا در اصل رادیاتورهای خنک‌کننده با روکش‌هایی پوشانده شده‌اند تا دیده نشوند. همچنین هوای خنک به‌وسیله فن به داخل کابین فرستاده می‌شود و برفک به وجود آمده از رطوبت از طریق دستور برد الکتریکی یا تایمر در هنگام روشن شدن المنت برفک‌ها آب می‌شوند. سپس به محفظه‌ای که بر روی کمپرسور وجود دارد فرستاده می‌شود و در آنجا نیز از طریق گرمای موتور یخچال (کمپرسور) تبخیر می‌شود. به‌این‌ترتیب خنک‌سازی کمپرسور هم اتفاق می‌افتد و شما در این یخچال هیچ‌گونه برفکی مشاهده نمی‌کنید.

علت برفک زدن یخچال بدون برفک(نوفراست)
برفک زدن یخچال در یخچال‌های طبیعی امری طبیعی است. اما اگر یخچال‌های بدون برفک یا نوفراست برفک بزنند قضیه تغییر می‌کند. علت‌های برفک زدن یخچال بدون برفک شامل:

نامناسب بودن محل یخچال:
درصورتی‌که یخچال را در محیطی مرطوب قرار دهید؛ اگر درب یخچال را حتی در دفعات کم باز و بسته کنید باعث برفک شدید یخچال می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر آشپزخانه در کنار حمام باشد و یا یخچال در کنار اجاق‌گاز قرار بگیرد این اتفاق روی می‌دهد. در موارد دیگر روشن بودن سماور روی اجاق باعث می‌شود آشپزخانه به محیطی با رطوبت بالا تبدیل شود. در این موقعیت برفک زدن یخچال‌های نوفراست هم حتی ممکن است.

عایق‌بندی نامناسب یخچال:
تسمه لاستیکی باعث عایق‌بندی درب یخچال می‌شود. درصورتی‌که فقط گوشه‌ای از این تسمه پاره شود یا تغییر شکل بدهد کارایی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل است که هوای گرم و مرطوب محیط بیرون به‌آسانی داخل یخچال نفوذ می‌کند. پس درصورتی‌که یخچال بدون برفک شما دچار برفک زدگی شد؛ چک کردن نوار لاستیکی درب یخچال اولین کاری است که باید انجام دهید. خرابی نوار لاستیکی درب یخچال علاوه بر برفک زدن یخچال موجب کارکرد مداوم کمپرسور و کم‌شدن عمر مفید و مصرف بیش از حد برق و افزایش هزینه‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *